god3boys

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
god3boys

شبابى

2 مشترك

عقبال ما اشوفك ف الكوشة

sammoraa
    sammoraa

عقبال ما اشوفك ف الكوشة  Empty عقبال ما اشوفك ف الكوشة

مُساهمة  sammoraa الأحد أكتوبر 24 2010, 23:12

ف كل المناسبات سواء نجاح او عيد ميلاد ... الخ نلاحظ ان كلمة مبروك او كل سنة وانتى طيبة او اى تهنئة زى دول دايما دايما تيجى كلمة " وعقبال ما نشوفك ف الكوشة " او " ان شاء الله اشوفك بفستان الفرح "
    الكلام ده بقى بيتقال للبنت من سن 12 سنة تقريبا وانت طالع والبنت بقى ترد تقول " لسه بدرى يا طنط "
    وطنطك طبعا مش هتسكت تروح ردة ف ساعتها تقولها " بدرى من عمرك يا حبيبتى ده انا كنت قدك وشايلة ابنى على ايدى "
    بدرى مين يا حاجة البت لسه مادخلتش ثانوى وطبعا الكلام ده بيأثر على نفسية البنات ويخليهم يحسوا ان فعلا قطر الجواز هيفوتهم لو مالحقوش نفسهم " قال يعنى قطر عدل أوى "

البنت ساعتها هتحاول تاخد لقب مخطوبة او متزوجة بكل الطرق والكبارى كمان وتوافق على اى حد يتقدملها مهما كانت مواصفاته ومش مهم حتى التوافق الفكرى او المادى او العاطفى بينها وبينه المهم انها تتخطب وخلاص

وبنفس السرعة اللى هتاخد بيها اللقب ده هتاخد لقب تانى وهو لقب " مطلقة "

ياريت الناس تخف علينا شوية وكفاية ضغوط عن الجواز وسنينه
    فى حاجات كتير اهم من الجواز نفكر فيها والجواز اصلا ف حد ذاته مش أملة يعنى ده هم ومسئولية مش اى حد يقدر عليها ولا اى سن ومش عشان البنت سنها زاد شوية ولسه مش مخطوبة يبقى دى حاجة تعيبها او تقلل من قيمتها بالعكس مفيش أنثى على وجه الارض غير مرغوب فيها ولو من راجل واحد بس لكن لما ربنا يأذنلها نصيبها هيجيلها وكله بأمر الله
    البرنسيسه
    البرنسيسه
    Admin
    Admin

عقبال ما اشوفك ف الكوشة  Empty رد: عقبال ما اشوفك ف الكوشة

مُساهمة  البرنسيسه الإثنين أكتوبر 25 2010, 01:05

ههههههههههههه والله انتى عسل يا سمر وعندك حق حاجه غريبه كل ما حد يشوف بنت مش مخطوبه حتى لو مفيش مناسبه
    تلاقى الكلام ده موجود سبحان الله كانهم شايفينا معنسين وبيشمتو فينا حاجه غريبه يا بنتى والله
    وقشطه بقى لو مثلا واحده بنتها بتتجوز وهى اصغر منك تلاقى امها وهى بتقولك عقبالك عنيها بتدمع ياعينى وانتى صعبانه عليها
    عشان بنتها اتخطبت ولا اتجوزت قبلك ياحول الله يارب ربنا يهديهم يا بنتى ويبعدهم عننا

تعالى لما حد يعمل معانا كده نقوله احنا مش هانتجوز عشان يحلو عن دماغنا وميقاطعوش ده ايه ده ياختى حاجه تعصب

هههههههههههه تسلم ايدك ياحبيبتى
    sammoraa
    sammoraa

عقبال ما اشوفك ف الكوشة  Empty رد: عقبال ما اشوفك ف الكوشة

مُساهمة  sammoraa الإثنين أكتوبر 25 2010, 01:43

ايوة يا شيخة دى حاجة تحرق الدم وربنا انا صدقت ان انا عنست ههههههههههههه

ميرسى يا نونتى ع مرورك

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد مايو 12 2024, 03:38